Volvo Penta D13 MH

Verbrandingslucht

De D13 motor is voorzien van een zeer moderne uitlaatgasturbine met gescheiden inlaat toevoer (twin entry). Hogere turbovuldruk bij lage belastingen  en verdere optimalisering van de inlaatklep timing zorgt voor hoog koppel bij lage belastingen en tegelijkertijd minder uitstoot door lagere verbrandingsdrukken en temperaturen.

Verbeterde prestaties en duurzaamheid

De nieuwe pompverstuivers met variabele openingsdruk zorgt voor verdere geluidvermindering.

De combinatie van deze technische vernieuwingen zorgen voor een sterke en rustig lopende motor met uitmuntende prestaties, lage uitlaat emissies en verminderd brandstofverbruik.

 

Model Rating kW HP rpm cooling * options emission ** regulations product bulletin dimensional drawing
D13 MH 1 294 400 1800 HE, KC 1,3,4 D13 MH Dimensional drawing Volvo Penta D13-MH HE
D13 MH 1 331 450 1800 HE, KC 1,3,4
D13 MH 1 368 500 1800 HE, KC 1,3,4
D13 MH 2 404 550 1900 HE, KC 1,2,3,4
D13 MH 2 441 600 1900 HE, KC 1,2,3,4
* cooling options: HE = heat exchanger, KC = keel cooled
** emission regulations:
1 IMO Nox family certificate, contact us for specific flag state requirements and individual certificates
2 EPA Tier 2 Marine Commercial compliance, contact us for detailed information
3 CCNR certificate, contact us for detailed information
4 EU IWW certificate, contact us for detailed information
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.