Volvo Penta D13 MH
Verbrandingslucht
De D13 motor is voorzien van een zeer moderne uitlaatgasturbine met gescheiden inlaat toevoer (twin entry). Hogere turbovuldruk bij lage belastingen en verdere optimalisering van de inlaatklep timing zorgt voor hoog koppel bij lage belastingen en tegelijkertijd minder uitstoot door lagere verbrandingsdrukken en temperaturen.
Verbeterde prestaties en duurzaamheid
De nieuwe pompverstuivers met variabele openingsdruk zorgt voor verdere geluidvermindering.
De combinatie van deze technische vernieuwingen zorgen voor een sterke en rustig lopende motor met uitmuntende prestaties, lage uitlaat emissies en verminderd brandstofverbruik.
Model | Rating | kW | HP | rpm | cooling * options | emission ** regulations | product bulletin | dimensional drawing |
D13 MH | 1 | 294 | 400 | 1800 | HE, KC | 1,3,4 | D13 MH | Dimensional drawing Volvo Penta D13-MH HE |
D13 MH | 1 | 331 | 450 | 1800 | HE, KC | 1,3,4 | ||
D13 MH | 1 | 368 | 500 | 1800 | HE, KC | 1,3,4 | ||
D13 MH | 2 | 404 | 550 | 1900 | HE, KC | 1,2,3,4 | ||
D13 MH | 2 | 441 | 600 | 1900 | HE, KC | 1,2,3,4 | ||
* cooling options: HE = heat exchanger, KC = keel cooled | ||||||||
** emission regulations: | ||||||||
1 | IMO Nox family certificate, contact us for specific flag state requirements and individual certificates | |||||||
2 | EPA Tier 2 Marine Commercial compliance, contact us for detailed information | |||||||
3 | CCNR certificate, contact us for detailed information | |||||||
4 | EU IWW certificate, contact us for detailed information |
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!